lördag 3 januari 2015

You`re not You




En underbar film som väcker eftertanke & är värd att se. Filmen innehåller allt ifrån sorg, glädje & kärlek. Många tankar väcks och ibland är det viktigt att stanna upp och tänka till i nuet man befinner sig i. Vara glad för livet och hälsan. Har själv erfarenhet av Als  och har även en nära vän som har just denna hemska sjukdom. För min del blev det så mycket tankar kring filmen första gången jag tittade på den, berördes av ett hav full av känslor & gråt. Det väcktes verkligen så många känslor inom mig som var både negativa och positiva  men även många skratt fick man sig i olika situationer. Jag kände igen mig helt enkelt. Minns hur osäker man var ifall om det yrket skulle passa mig, och många tankar rullade i mitt huvud. Idag ångrar jag inte att jag valde det. Det fick mig att växa som person & jag fick lära mig mycket om mig själv & om andra medmänniskor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar