tisdag 10 juli 2012

Mitt smink

Goddag
Hoppas er dag har varit  lika fin som min <3
Tänkte dela med mig lite av vilka produkter jag använder mig utav då jag fick en kommentar där man undrade angående vad för smink jag använder.Det här med smink och ansiktsrengöring är ju jätte viktigt tycker jag. Jag kan först bara berätta att jag sover aldrig med smink på och har aldrig gjort det under alla mina år, jag kan bara inte om jag så är döende! Jätte konstigt, en rutin som bara finns i ryggmärgen på mig. Har prövat enhel del ansiktsrengöringar men jag verkligen älskar min helt vanliga och inte alls så dyra rengöring som är från  Loreal- hydra fresh. Den passar mig perfekt och jag har använt den i många år och byter inte ut den. Denna använder jag alltid då jag tvättar av mig mitt smink. När vi kommer till det där med krämer så har jag några stycken som jag gärna pendlar mellan och dem är, Nivea Soft , Elisabeth Arden, Lancome och Estee lauder.Under mina ögon använder jag mig utav Estee lauder Cooling Eye Illuminator och den är bra. Jag brukar sällan ha på mig foundation oftast är det vid tillfällen som fest eller när jag verkligen känner för det. Jag är inte så förtjust att ha på mig foundation, känner mig så instängd på något vis men en foundation som blev min favorit genast och som jag verkligen kan rekommendera är ju faktiskt
Dior Forever, den slår alla foundation jag faktiskt haft och testat. Den är så enkel och man känner knappt att du har något i ansiktet och just därför tycker jag om den. Min rouge som jag använder är även den från Dior- Pink in love, jätte fin och kan användas som vardag/fest. När det gäller mina ögonfransar och att lägga mascara på så är jag jätte noga med att inte byta  till vad som  bara för att och jag kan verkligen inte använda vilken mascara som helst,funkar inte för mina fransar.De mascaror jag använder mig oftast utav är från Lancome, Chanell och min äldsta mascara som jag använt i många många år från Loreal - telescopic. När det kommer till mina ögonbryn så applicerar jag alltid på super foundation från Mist sthlm och ögonbrynsfärg i brun/sand som jag lägger med pensel som också kommer från Mist sthlm.  När jag gjort all denna sminkning så tar jag en stor borste  med Bronzing powder på från dior, lancome eller maxfactor .Till läpparna använder jag  mig utav  en vanlig  läppglans  eller en läppstift i naturfärg från Apoliva och ögonskygga Mullvad från Apoliva. Vill även rekommendera en handkräm från  O.P.I -Avoplex till hander och naglar, en jätte bra kräm.. Så nu har jag delat med mig av mitt smink och visar lite av produkterna som jag använder och lite  annat smått och gott. (En bråkdel ur mitt sminkskafferi)
Ha en fin kväll KrAm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar