lördag 16 november 2013

Surround yourself with people who know your worth

          Goddag fina härliga Lördag


Vill ta upp något som jag funderar kring vid & som återkommer & som har att göra med " människan & jaget " . Blir så besviken & trött på att man skall få för sig & tro att man är någons form av sopstation där man skall komma & slänga allt sitt skräp i ! Har lärt mig att lyssna till mitt egna jag & se vissa skillnader & bara sluta ta in det. Jag har börjat att stänga av den delen ibland väldigt omedvetet faktiskt. Vilket jag är glad över att jag självmant gör det eller att det görs omedvetet. Jag behöver inte det i mitt liv, mår bra utan det. Jag vet att det är jobbigt, men vissa människor måste man helt enkelt stänga ut ur sitt liv & resonerar så som att jag hellre är ensam än att jag umgås med människor jag inte mår bra av. Vet att det många gånger är lättare sagt än gjort. Själv har jag med åren accepterat mig själv & mina brister & älskar mina bra saker. Jag försöker alltid att ha med mig tanken och förbättra på det & påminna mig ofta att man aldrig skall glömma att värdesätta sig själv. Det har varit mitt största problem. Men mer och mer har jag börjat påminna  mig själv det betydligt oftare. Så glöm aldrig att du blir aldrig sämre behandlad än vad du själv tillåter dig. Lite tankar & funderingar såhär dags in på Lördags eftermiddagen som jag ville dela med mig & antar att jag inte är ensam om att tänka, tycka, känna så!

Önskar er en fortsatt härlig Lördag ❤️
Love ❤️evve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar