onsdag 12 oktober 2011

Snickerskaka

Titta på min snickerskaka! Ohhh ikväll var jag sugna på att äta alla godsaker jag kunde komma på. Så efter lite tänkande gick jag & köpte alla ingredienser för att göra en snickerskaka.  . Den blev super god :)Det är riktigt roligt att baka tycker jag.Nu är man proppmätta & man rullar snart :)Imorgon skall jag försöka gå ut och promenera för när man väl är igång är det jätte roligt. Man har ju varit förkyld länge så det har inte blivit av med träning/promenader. Nu ska jag/vi titta lite på tomburken & se om det går något bra på tv:n. Ha en forsatt trevlig kväll

Receptet på snickerkakan:
1 burk jordnötssmör
1dl socker
2dl sirap
1dl kokos
2tsk vaniljsocker
5dl krossade cornflakes250 g blockchoklad ljus

1.Blanda ihop och låt ingredienserna smälta ihop, jordnötssmör,socker,sirap, vaniljsocker på svag värme, får ej kokas. Rör ned sedan krossade cornflakes och kokos. Bred ut smeten i en form (långpanna el. något liknande som funkar) låt stå i kallt så det stelnar.
Medans smeten stelar en stund så smält ner blockchokladen och när den är klar tar du ut formen och häller över chokladen över smeten och förvara den i kylen tills den stelnar.

/Love Evve

3 kommentarer:

  1. Så god den ser ut :) kan tänka mej att den va lika god som den ser ut :)
    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh nu blev jag sugen på kaka... smakade det gott?? hur gjorde du den om man får fråga?

    SvaraRadera
  3. AHAAAAAAAAAAA nu såg jag det..jag trodde du hade lagt det i ett eget inlägg...

    hihi gud vad gotttt måste göra det.. :)

    SvaraRadera