söndag 10 februari 2013

Mitt egna sinne - happiness is a Choice


"Friendship isn`t about who came first and who you`ve known the longest,
 it`s about who came and never left".



Det var härligt med frisk luft idag på morgonen då jag gick från arbetet.. Det var en skön morgon jämförelse med hur det var igår morse. Idag har jag inte gjort så mycket och kännt mig matt i hela kroppen.Så visst var det skönt och behövligt med en bara "vara dag" härligt med sådana dagar. Det är en sådan dag som jag inte vill gå upp utan ligger mer än gärna kvar och har buffrat in mig i en varm gosig skön filt och bara lyssnar till mina egna andetag. Det är skönt ibland att bara varva ner och ta det lungt samt sortera i sitt egna sinne. Jag har som sagt haft mycket kring mig de senaste tiden och det har även gjort att jag varit lite små "off" och dragit mig en aning undan och funderat och gett mig själv tid. Jag har kommit fram till mycket och jag måste bara inse vissa saker och ta vara på mig själv på ett betydligt bättre sätt.Värdesätta mig absolut betydligt mycket mera och sätta mig själv som nummer ett! Jag vet att det är lättare sagt än gjort och jag är nog  inte ensam om att tycka att vi är ruskigt duktiga  många gånger där vi glömmer oss själva medans vi gör allt och finns för andra runt om. Så det här med oss människor och hur vi funkar,samspelar, tänker  m.m
 är en hel världsdel och ibland förstår man medans sedan det finns gånger man inte gör det. Det hela är så invecklat och många gånger klurigt. Ibland finner man svar och förklaringar och ibland aldrig. När jag ändå håller på att skriva om egna tankar och samspel mellan människor, tankar, funderingar, livet så kom jag att tänka på min nya favorit blogg som är en sorts "healing" för mig och min kropp. Jag rekomenderar  verkligen att kika in på bloggen som  ägs av fina Emma.

                       

 För mig har det blivit ett måste att gå in och läsa innan start på min dag. Då mår jag bra. Det är så avslappnande både för kroppen och själen. Jag verkligen älskar hennes sätt som fina Emma skriver och formulerar sig på. Helt ljuvligt!


Ha en härlig söndag och var rädda om varandra
Kram Evve

2 kommentarer:

  1. God morgon och tack fina rara du. Du värmer mitt hjärta och jag skickar en varm kram till dig
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon Emma, tack själv. Ha en riktig bra dag idag . Kram

      Radera